Noodprocedure

Ook tijdens de activiteit is er altijd iemand beschikbaar voor vragen of zorgen. Dit noemen we de noodprocedure.

Tijdens al onze programma’s heeft CISV Nederland een noodprocedure in gebruik. Alle deelnemers, leiding en ouders ontvangen hier uitleg over. Het is niet de verwachting dat er iets mis gaat, maar soms is het prettig om zorgen of observaties direct aan te kunnen geven. Zo hoef je niet te wachten tot een evaluatiemoment achteraf en kan er in de meeste gevallen nog bijgestuurd worden.

De contactpersonen zijn bestuursleden van CISV Nederland. Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar. U kunt de noodprocedure bijvoorbeeld gebruiken in de volgende gevallen:

  • conflicten en/of problemen met de leid(st)er en/of andere delegatiegenoten waar nu een oplossing voor nodig is
  • situaties waarbij het nodig is dat uw kind vervroegd terugkomt van het kamp
  • situaties waarbij u denkt dat de veiligheid van uw kind in het geding is

Mocht u onverhoopt een beroep moeten doen op de CISV-reisverzekering, neemt u dan ook altijd eerst contact op met CISV via de noodprocedure.

U ontvangt per mail tijdig het telefoonnummer dat u kunt bellen. Wij adviseren u een kopie van deze noodprocedure bij familieleden achter te laten wanneer u tijdens deze periode zelf met vakantie gaat.