Noodprocedure

Tijdens al onze programma’s heeft CISV Nederland een noodprocedure in gebruik. Alle deelnemers, leiding en ouders ontvangen hier uitleg over. Het is niet de verwachting dat er iets mis gaat, maar soms is het prettig om zorgen of observaties direct aan te kunnen geven. Zo hoef je niet te wachten tot een evaluatiemoment achteraf en kan er in de meeste gevallen nog bijgestuurd worden.

De contactpersonen zijn bestuursleden van CISV Nederland. Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar. U kunt de noodprocedure bijvoorbeeld gebruiken in de volgende gevallen:

  • conflicten en/of problemen met de leid(st)er en/of andere delegatiegenoten waar nu een oplossing voor nodig is
  • situaties waarbij het nodig is dat uw kind vervroegd terugkomt van het kamp
  • situaties waarbij u denkt dat de veiligheid van uw kind in het geding is

Mocht u onverhoopt een beroep moeten doen op de CISV-reisverzekering, neemt u dan ook altijd eerst contact op met CISV via de noodprocedure.

U ontvangt per mail tijdig het telefoonnummer dat u kunt bellen. Wij adviseren u een kopie van deze noodprocedure bij familieleden achter te laten wanneer u tijdens deze periode zelf met vakantie gaat.

Het kan dat je toch ergens niet tevreden over bent. Wellicht heb je geaarzeld om de noodprocedure te bellen en heb je dat niet gedaan. Maar wil je achteraf toch iets kwijt? Weet dan ook na afloop van het programma CISV Nederland te bereiken.
Als educatieve organisatie staan wij open voor suggesties of feedback. Ook als deze wellicht niet even leuk is om te ontvangen. Wij komen ook dan graag met jullie in gesprek.
 Is er iets gebeurd waarvan je twijfelt of het onder de verzekering valt? Vervelend. Neem in ieder geval zo snel mogelijk contact op met de verzekering of met ons om dit te controleren.
Vanzelfsprekend hebben we ook een omschreven klachtenprocedure en een vertrouwenspersoon.
Scroll naar boven